Linkek a témában:
Légitársaságok kártérítési felelőssége
Ha a járatod késik, illetve ha járattörlés vagy túlfoglalás miatt nem utazhatsz a tervezett időben, az Európai Unió 261/2004/EK rendelete szerint megilletnek bizonyos jogok, ha:
- a repülőtér, ahonnan indulsz, az EU területén található, vagy
- a járatod az EU területére érkezik uniós, izlandi, norvég vagy svájci légitársasággal.
Ekkora kártérítést kaphatunk, ha késik a repülő
Mit gondolsz, mi miatt érkezik a legtöbb panasz a fogyasztóvédelemhez a légitársaságokkal kapcsolatban? Jól gondolod, a poggyászméretek és a késések miatt! Van néhány dolog, amit nem árt tudni!
Légiutasok jogai járatkésés esetén
A megszerezhető kártalanítás összegét a 261/2004 EK rendelet szabályozza. A kártalanítás nagysága függ a késés hosszától és a repült távolságtól. Nem függ viszont a repülőjegy árától, azaz ugyanannyi kártalanítás jár akkor is, ha fapados jeggyel vagy business class jeggyel utaztunk. Az alábbi táblázat összegzi a jogos kártalanítások összegét.
Mikortól kell egy légitársaságnak kártérítést fizetnie?
Az Európai Unió Bíróságának 2014. szeptember 4-én hozott határozata szerint az Unió egész területén az érkezési időhöz képest számított három órát meghaladó késés esetén, bármely utas kompenzációt igényelhet. De pontosan mi is számít érkezési időnek?
A repülő késésénél is jár a kártalanítás
Sokan nem is tudják, milyen jogok illetik meg őket a repülőjáratuk késése vagy törlése esetén, pedig az európai szabályok szerint jelentős késés esetén jár a kártalanítás. Bár a légitársaságok sokszor kibújnak a fizetés alól rendkívüli körülményekre hivatkozva, egy tavaly októberben megerősített szabálynak köszönhetően felcsillant a remény, hogy ezentúl többen juthatnak hozzá a nekik járó kártérítéshez.
Reptéri sztrájk miatt is jár a kártérítés
A repülőtéri sztrájkok sok utazó életét keserítik meg évről-évre, ilyenkor önhibánkon kívül akár napokat is rostokolhatunk a továbbutazás reményében valamelyik légikikötőben sokszor embertelen körülmények között.